coxusa2022.reismee.nl

16e dag : Page - Williams

Vanmorgen hebben we Page verlaten. Na een lekkere kop koffie en een koude “applejuice”.

We hadden vandaag 2 “doelen”: het bij het grote publiek onbekende Coalmine Canyon en de Grand Canyon. Coalmine Canyon ligt vlakbij Tuba City en we hadden besloten daar te ontbijten. Op Google Maps eerst nog even gecheckt of we wel deze route zo konden rijden, want ten noorden van Flagstaff woedt sinds gisteren een grote bosbrand. De weg is pas afgesloten een stuk nadat wij die al verlaten hebben, dus geen probleem.

De wind was echt enorm, niet normaal meer! De auto schudde af en toe flink en we hebben enkele vrachtwagens stil zien staan. Het was zelfs zo erg dat we af en toe niks konden zien door het opwaaiende zand…het leek wel mist, maar dan bruin!

Toen we eenmaal in Tuba City aankwamen besloten we eerst naar Coalmine Canyon te rijden en daarna te ontbijten en te tanken, want we reden al op reserve.

Bij Coalmine Canyon hebben we alle 3 de verschillende aanrijroutes gedaan. Je ziet het telkens net vanuit een ander invalshoek en het gebied is best groot. John ging bij de 2e niet uit de auto: er liepen koeien en stieren los rond…heeft hij het niet zo op blijkbaar.

Het fijne/speciale van Coalmine Canyon vind ik dat je er helemaal alleen bent…niks hoort…echt onbeschrijfelijk.

Na ongeveer 200 foto’s te hebben gemaakt, richting Tuba City, eerst maar eens tanken, onze Chevy had meer honger/dorst dan wij. Maar het eerste tankstation: closed! Dan maar naar een ander tankstation gereden op hetzelfde kruispunt…weer dicht en alles donker. De vrouw in de auto naast me zei dat er stroomuitval was en dus we konden niet tanken. Oepssss. En nu ? Uiteindelijk zijn we een stukje verder gereden en daar stond bij een klein tankstation een flinke rij, gelukkig was in die wijk de stroom niet uitgevallen!

Na een lekkere brunch zijn we vertrokken naar de Grand Canyon, dit is een mooie rit met af en toe prachtige uitzichten.

In de verte zagen we de rookpluimen van de brand bij Flagstaff, dat moet wel heel ernstig zijn daar!

In de Grand Canyon zijn we bij een paar uitkijkpunten gestopt en we waren het erover eens dat Coalmine vele malen mooier is.

Tegen de avond kwamen we aan bij ons motel in Williams, dit hotel ligt op Route66. Nadat we alles uitgepakt hadden zijn we te voet naar een restaurant gegaan.

Williams is een erg gezellig stadje, met veel souvenirs winkeltjes en restaurantjes met livemuziek. Het was wel flink afgekoeld trouwens hier..18 graden. Terwijl we gisterenavond nog 32 graden hadden.

Nu douchen en onder de wol…bye bye!

marlous

Wat is het toch een ongelofelijk mooi land!! Lucky Lucky boyz dat jullie er nu zijn. En wat mij nou zoooo heerlijk kijkt is dit soort dingen zien en dat er amper mensen zijn. Dat heb ik nog nooit meegemaakt!
Suuuuuuper foto's!

Harriëtte

Prachtig weer, kan me voorstellen dat je foto’s blíjft maken.. wat een ervaring en zo sjiek dat jullie dit samen kunnen doen! Veel plezier nog!

Peter

Mooi heren.
Kunnen jullie geen motel beginnen, gegarandeerd grote aanloop.