coxusa2022.reismee.nl

Vlucht

Na 2 jaar te hebben moeten wachten ivm de travel-ban (covid-19) om naar de USA te reizen, is het 29 mei 2022 eindelijk weer zover!

Vlieg-tickets

Ik had, na lang de prijzen in de gaten te hebben gehouden, op 9 januari een goede prijs en fijne vliegtijden gevonden voor een 3-weekse trip. Meteen John gebeld en na akkoord ook meteen geboekt. Vlucht via British Airways, met een tussenstop op London Heathrow op zowel de heen- als op de terugweg. De dag erna nog eens gekeken naar vluchten en toen zag ik nog een betere deal via KLM: kortere vlucht en €100 euro goedkoper...deze geboekt en bij British Airways geannuleerd.

Vluchtroute was nu: Brussel - Schiphol - Las Vegas en terug Las Vegas - New York - Brussel. Op 10 maart logde ik in op KLM en zag tot mijn verbazing dat de vlucht Las Vegas - New York eruit gehaald was en we nu omgeboekt waren via Philadelphia en we 6 uur langer onderweg zouden zijn. Meteen naar het vluchtschema gekeken en alternatieve vlucht uitgezocht. Ik zag een vlucht van Las Vegas rechtstreeks naar Schiphol en wilde deze graag, omdat we dan niet zouden hoeven over te stappen en wachten op Schiphol, maar meteen de trein in naar huis zouden kunnen gaan. Maar bij KLM zeiden ze me dat we voor het tarief wat we betaald hebben in Brussel moesten eindigen, jammer dus. Maar de dag erna toch nog eens gebeld en uitgelegd dat we graag in Schiphol eruit willen en niet in Brussel. Een hele vriendelijke man bood me meteen aan wat ik al had uitgezocht: niet eindigen op Schiphol of Brussel, maar op Brussel Midi Station (ZYR), dit is een treinstation en dus hebben we vanaf Schiphol de trein naar Brussel, echter hebben we dan onze koffers al en dus missen we die trein en nemen we de trein richting Roermond....ofwel op de terugweg hebben we nu een rechtstreekse vlucht!

Update 30/4: vandaag in de app gekeken van KLM en ik zag tot mijn verbazing dat er weer een wijziging was zonder dat ik hierover een email gekregen had. Nu was de treinreis van Schiphol naar Brussel Midi (die we niet zouden nemen) eruit gehaald was en ze hadden ons omgeboekt naar een vlucht naar Brussel, met aankomst in Brussel om 21.30! Dat is 10 uur later dan dat we op Schiphol landen... Meteen gebeld en nu kon de laatste vlucht er ineens wel uitgehaald worden tegen hetzelfde tarief, dus we hebben gewoon een directe terugvlucht ?

Kosten voor de tickets: € 430 incl. handbagage en koffer 23kg per persoon.

Vliegtijden: Brussel - Schiphol 10.30 - 11.35 Schiphol - Las Vegas 12.35 - 14.15

Las Vegas - Schiphol 16.05 - 18.34



Reacties

Reacties

Pete

Tip, die laatse leg hoef je nooit te vliegen, gewoon bij de eerste incheck aangeven dat je stopt in Amsterdam, en dat je koffers tot daar gelabeld moeten worden, kan altijd.

HCF Cox

@Pete: Die laatste leg hebben we ook niet gedaan. Doorlabelen mogen ze al een tijdje niet meer doen en doen ze ook steevast niet!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!