coxusa2022.reismee.nl

15e dag : Page

Het was de bedoeling om vanmorgen Formule1 te kijken, we hadden opgezocht dat die om 16:00 zou beginnen en dat was om 07:00 hier. John had de wekker om 06:45 gezet. Echter toen hij de tv aanzette om 06:45 hoorde hij het Wilhelmus al klinken; die 16:00 was plaatselijke tijd in Baku en niet zoals wij dachten in Nederland. Ik heb er niks van meegekregen, sliep als een roosje.

Om 08:45 werd ik wakker en ben meteen koffie voor ons beide gaan halen. Nog even beetje op onze kamer gehangen en toen gezocht naar een plek om te gaan zwemmen. Voor Lake Powell is het lastig om nu iets op Google Maps te vinden met deze lage waterstand, dus ben ik gaan zoeken naar een plekje aan de Colorado River…ik vond Paria Beach vlakbij Lees Ferry.

Onderweg hebben we in Page nog eerst een “ontbijt” genomen en toen op weg naar Paria Beach, totdat we bij de afslag naar Horseshoe Bend werden tegengehouden door de politie…Nee, we hadden deze keer niks op onze kerfstok! Er was net een flink ongeluk gebeurd en wij mochten als laatste niet meer erlangs rijden, omdat er bergingswagens kwamen.

Een dure sportauto was lichtbeschadigd, maar een andere, een SUV, had een koprol gemaakt en lag in de berm. Het werd vrij snel opgeruimd en we konden onze weg vervolgen.

Deze weg is al een genot om te rijden, zeker na het oversteken van de Colorado River. Op de brug zijn we even uitgestapt voor een view…en wat voor een view!!!

Daarna nog een keer gestopt bij de “fallen rocks”, erg fotogeniek.

Stukje verder lag onze bestemming, Paria Beach.

WAUW, wat een heerlijke plek! Stukje paradijs op aarde. Hier hebben we zo’n 2 uur doorgebracht, zonder te liggen, de hele tijd in het water geweest. Dat heet gestaan, het water was IJSkoud, wel lekker, maar dus niet om te zwemmen. Eenmaal erin was het heerlijk en we zijn toch regelmatig kopje onder gegaan. Aan de kant van de rotsen stroomde de rivier behoorlijk hard, hier moet je niet in komen…ijskoud water en harde stroming is geen goede combinatie.

Er waren best wat mensen hier, leuk is dat je meteen contact met elkaar maakt en dat Amerikanen het telkens zo geweldig vinden dat wij als Europeanen hun land bezoeken.

Na deze fijne zwem-relax-ervaring zijn we teruggereden naar Page en is John op de kamer gegaan en ben ik nog even afscheid gaan nemen van “ons” zwembad in het Courtyard Hotel.

’s Avonds hebben we pizza besteld via de Domino’s app…beide een medium, maar we kregen beide maar een halve op.

Nu ons bedje in…morgen weer mooie rit voor de boeg!

Remko

Mooie foto’s en Hennie, john weet inmiddels toch wel wat de uitslag is geweest? (Hij mag er weer eentje opslaan op zijn hdd) ?

Lolita

Weer mooie foto’s